تبلیغات

سایت تخصصی و پروژه های مهندسی صنایع - کنترل پروژه

همانطور كه می دونید جلساتی كه در ارتباط با كنترل پروژه برگزار میشه  الاقاعده دارای پتانسیل ایجاد تنش است اگر پیمان‌كار و مشاوردر جلسه حضور داشته‌باشند كه بدتر.

اگر بتونید موارد زیر را رعایت كنید، زندگی شیرین می‌شود. به هرحال اگر نگارش مطالب مقداری دستوری است پیشاپیش عذرخواهی می‌كنم.

قبل از تشكیل جلسه سعی كنید موارد زیر را آماده كنید یا حداقل در ذهن خود به این موارد پاسخ بدید:

1-هدف جلسه 2- توضیحات مقدماتی 3- آماده كردن یك طرح كلی برای موضوعات مورد بحث 3- مدت زمان جلسه 4- دعوت از افراد مناسب، استفاده از حداقل افراد برای پاسخ‌گویی به اهداف جلسه 5- اطلاع به افراد به جهت اینكه چه چیزی را باید آماده كنند6- تقسیم زمان به افراد جهت توضیح دادن موضوع

خب به زمانی می‌رسیم كه جلسه آغاز خواهدشد، سعی كنید موارد زیر را عنوان كنید:

1- هدف جلسه را به طور واضح و مشخص بیان كنید. 2- موضوعات و مشكلات خاص را مورد بحث قرار دهید. 3- در صورت لزوم مشكلات قبلی را مورد توجه قراردهید. 4- مطمئن باشید كه افراد حاضر درجلسه قادر به درك موضوعات مطرح شده در جلسه هستند. 5- به همه افراد حاضر به جلسه اجازه بدهید كه صحبت كنند. 6- جلسه را كنترل كنید و آن را از هرنوع خشونت و انحصارطلبی محافظت كنید. 7- سعی كنید جلسه از موضوع اصلی خود خارج نشود. 8- جلسه را به سمت جلو هدایت كنید. 9- سعی كنید در پایان جلسه خلاصه ای از موارد مطرح شده و احیانا تصمیم‌گیری ها را مطرح كنید و با بیان رئوس مطالب جلسه را به پایان ببرید.

یكسری مطالب كه در مورد قبل از جلسه و در حین جلسه باید مورد توجه قرار می‌دادید را خدمتان عرض كردم اما یكسری الان توجه شما را به یكسری از نكات كنكوری قضیه جلب می‌كنم:

1-سعی كنید مدت زمان جلسه از زمان مقرر شده فراتر نرود

2- با تاكید برآنچه كه انجام شده خلاصه جلسه را بیان كنید

3- در صورت نیاز ه انحام كاردرآینده یك طرح كاری یا Action Plan‌ آماده كنید

4- پی‌گیری‌های لازم را به طور آشكار بیان كنید و درصورت نیاز تعهدات لازم را بدست آورید.

5- نتیجه‌گیری‌‌ها و یا پیش‌نهاد‌های مورد نیاز را در یك برگه آماده كنید وآن را بین افراد پخش كیند

6- سعی كنید منظور خود را به طور مختصر بیان كنید و ازتوضیح اضافی بپرهیزید

نتیجه اخلاقی:

اگر به پیش‌نهاد‌های فوق عمل كنید اعضای تیم اشتیاق بیشتری برای حضور در  جلسات پیدا خواهند كرد. لازم به ذكر است كه حضور افراد درجلسات پروژه بسیار مهم است.زیراغیبت هر یك از اعضادر جلسات تیمی باعث می‌شود كه جریان اطلاعات و ارتباطات عمومی منفصل شود و شما مجبور می شوید كه زمان بیشتری را برای گرد آوری و اصلاح رفتارهای سازمانی بكنید

موفق باشید

راستی موضوع مطلب بعدی درمورد كاربرد منحنی S  در مدیریت پروژه است.

پس تا دوهفته دیگه خداحافظ




طبقه بندی: برنامه ریزی و مدیریت پروژه، 

تاریخ : یکشنبه 28 مهر 1387 | 12:03 ق.ظ | نویسنده : رضا لطفی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.